האם תכשיט כסף אמיתי משחיר? איך מנקים? טיפים והמלצות. כל התשובות...

כבעלים של חברה המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק תכשיטי כסף אני נתקל בשאלה הזאת כל הזמן מלקוחות קצה - " האם זה כסף אמיתי?"  "האם זה ישחיר לי"? אז אני כאן לענות על השאלה אחת ולתמיד!

כסף 925 הינו הסטנדרט העולמי המשמש בתעשיית התכשיטים ובעבודות צורפות.
כיוון שכסף טהור היא מתכת רכה לעבודת צורפות רגילה, מוסיפים לה מעט נחושת, חומר מקשה, המקנה לו את החוזק הנדרש. כסף 925 “סטרלינג סילבר” מכיל:
925 יחידות של כסף (שמהוות 92.5% כסף) ו- 75  יחידות של נחושת ומתכות נוספות. (שמהוות 7.5%). 




האם כסף אמור להשחיר?
כסף נוטה להתחמצן ולהשחיר במקרים הבאים
:
א. במגע עם האוויר (בשל הלחות הטבעית הקיימת בו) או במגע עם חומרים חריפים כמו כלור, חומצות, גופרית, כלור ומי ים, מתחיל תהליך חמצון שמתבטא בהשחרה של התכשיט.
ב. במגע עם הגוף, בעיקר בקיץ כאשר הלחות גבוהה
גופנו מכיל ופולט זיעה, לחות וחומציות. כל אחד ברמות שונות. ולכן אותו תכשיט, על אדם אחד ישחיר ועל השני לא.

איך למנוע ככל שאפשר השחרת תכשיטי כסף:
- יש להסיר את תכשיטי הכסף לפני טבילה בבריכה (כלור), במרחצאות חמים המכילים גופרית (כגון חמת גדר) וכן בים המלח.
- כסף במגע עם מיםניתן להתקלח עם תכשיטי כסף. מים אינם גורמים להשחרת התכשיט, להיפך, הם מנקים ומחדשים את הכסף (למעט תכשיט בו משולבות אבני חן מיוחדות (טורקיז, פנינה ואובסידיאן)  אשר מאבדות מיופיין ואיכותן במגע עם מים.

- רצוי לשמור על התכשיט באריזתו המקורית או בקופסת תכשיטים על מנת למנוע קרע, שבירה, נפילת אבנים, או השחרה.
- מומלץ לנקות את התכשיט מדי פעם במטלית עדינה מבד כותנה או מטלית מיוחדת לניקוי כסף. לכן מומלץ לשמור על ניקיון תכשיטי כסף באמצעות ניגוב התכשיט באופן קבוע במטלית עדינה ולא להמתין עד שהתכשיט ישחיר. 

איך מנקים תכשיט שהשחיר:
כאשר תכשיט כסף משחיר ניתן להבריק אותו באמצעות מטלית בד מיוחדת לניקוי של כלי כסף, או חומר ניקוי ייעודי המגיע במיכל לניקוי תכשיטי כסף(לזהב יש מוצר דומה). 
ניתן לטפל בתכשיט כסף שהשחיר גם באופן פשוט בבית. מורחים בזהירות כמות קטנה של משחת שיניים על התכשיט, לא משפשפים, ממתינים כדקה ומסירים את המשחה בעזרת מטלית עדינה. במידה והתכשיט עדיין לא חזר לברק המקורי, ניתן לחזור שוב על התהליך. לאחר הסרת המשחה, שוטפים את התכשיט במים זורמים ומייבשים אותו בעזרת מטלית עדינה. 
שיטה נוספת שעובדת היטב - להכניס לגרב או כל בגד כותנה את התכשיט\ים אותם רוצים לנקות. קושרים את הגרב היטב כדי למנוע נפילת התכשיט, ומכניסים למכונת כביסה ביחד עם בגדים אחרים.

לרכישה של תכשיטי כסף איכותיים, בקרו אותנו באתר www.IsraelGifts.co.il




תגובות